1343


hidup memerlukan pengorbanan . pengorbanan memerlukan perjuangan . perjuangan memerlukan ketabahan . ketabahan memerlukan keyakinan . keyakinan pula menentukan kejayaan .kejayaan mentukan kebahagiaan



bismillahirahmanirahim lama aku tak bukak blog ni . rasa tersangat sangat lah rindu tapi sibuk dengan aktiviti sekolah memanjang . sampai tak boleh dan takda masa untuk semua ni . maaf lah --. hik hik cerita macam ramai je yang nak baca entry blog ni .. hmmmmm
Bila kita kita baca sesuatu yang kita suka mesti mata kita terbeliak besar besar kan ? siapa tak sangka kalau benda yang kita baca tu sendiri benda yang kita telahpun alaminya sendiri *mungkin . alhamdulillah semakin hari sieda semakin bahagia , gembira , sihat , semakin rajin dan semakin ''comel'' . kan ? tengok je lah muka tuh ada macam pou ? alah binatang pelihara yang comel comel dekat phone korang tu . ada tak --' ? *gurau , Tapi pada hakikatnya setiap kegembiraan dan senyuman di wajah sieda tak semestinya betul seperti mana yang kita lihat .Allah jadikan manusia untuk mereka berfikir dan memajukan diri mereka . sama dengan kita 'Allah' berikan akal agar membantu kita untuk terus 'membesar' dan 'matang'

Yeaayyy , Allah Maha Pengasih lagi Maha Penyayang . alhamdulillah semakin hari semakin bertambah masa ni semakin sayang sieda dekat dia . lima bulan bersama . beribu mesej . beratus panggilan . berjuta sayangnya sieda dekat dia . mungkin dia ditakdirkan buat sieda bahagia selepas apa yang pernah dia buat dekat sieda dulu . pada mula nya tiada peluang kedua . tapi tah kenapa boleh tergelincir di tengah jalan . hati ni terpikat , dupdap dupdap . haishhh . ada orang kata dia ni suka mengayat . ada orang kata lah . walaupon macam macam cerita dia yang sudah sieda dengar tapi sieda tetap bersabar . yelah setiap orang tak semestinya sama kan ? mungkin suatu hari nanti dia akan berubah . tak salah kalau kita bimbing dia . kalau niat kita baik , ikhlas insyaallah semua kebaikan yang kita hajati itu dimakbuli tuhan nanti . amin :)




Tengok tu muka nya kemain bahagia eh sieda ? apa rahsianya ?
Haaaaaa . senang je
  • firsty korang mesti ada perasaan sayang tu okeyy . mesti . bak kata ustazah arwani 'waaajibb' ada . 
  • secondly korang kena memahami seseorang tu dengan lebih mendalam .sedalam dalamnya lah . kalau boleh korek jeh semua rahsia dia . hmmm bukan apa ini sekadar pengetahuan . apa ''caring'' ? hmm macam tu lah --'
  • thirdly . pastikan korang ni terutamanya yang girl comel manis manja ni kenalah faham . apa kelebihan . kekurangan . kesukaan , dan kebencian lelaki ni . jangan sesekali buat yang dia orang tak suka . selalukanlah buat benda yang mereka suka . paling simple ''senyum'' dah cukup koot ( ' , ' )
  • yang paling utama ialah KESETIAAN dan KEJUJURAN kedua pihak . andai kata kita ni takda jodoh pleasee jangan cepat down sesungguhnya segala rezeki dan ketentuan tu Allah yang tentukan . 
Maaflah sieda taklah sehebat pujanga mana . tapi ini sekadar perkongsian . apa yang sieda alami sieda cerita dekat blogger ni . Allah cinta kepada kita . Allah cinta pada setiap umatnya . tapi adakah setiap umat di muka bumi ini membalas cintanya ? janganlah kita sesekali melebihkan cinta kita pada dia daripada tuhan kita sendiri . sesungguhnya itu sangat menyedihkan
Sekarang sieda mula kenal keluarga dia . ibu . ayah . wafi . warid dan kau sayang ''waiz'' . hari tu masa sieda pergi langkawi sieda ada belikan ibu waiz kain batik . mak sieda yang pilihkan . sekarang masa waiz pergi US ibu waiz pulak pilihkan baju untuk sieda . terima kasih ibu . Bulan 2 hari tu waiz datang rumah cium tangan ayah sieda . tapi bila sieda boleh datang rumah waiz cium tangan ibu waiz kan ? mungkin kita pernah bersua muka cuma sieda je yang tak berani nak tegur mybe masa tu kita baru lagi .

Awak sayang Saya tak ? Awak saya rindu Awak ! tipulah kalau kaple tak cakap semua benda ni . okeyyy :) hari hari sieda cakap . hari hari waiz cakap dan hari hari kita sama sama cakap benda ni . tapi waiz pernah terfikir tak sekali waiz sakitkan hati sieda waiz jarang pujuk sieda . kenapa ? malas ? what ! its not fair sayang . aku ada perasaan jugak . bila kita gaduh ? sieda akan cakap ' aku ' 'kau' tahu pulak waiz marah . tak suka ? soo what ? tapi kau selalu cakap yang kau suka tengok sieda marah tapi tak suka tengok sieda merajuk . kau cakap aku gemok okeyyy aku diet . kau kata aku jangan tu jangan ini okeyy aku buat . tapi boleh tak kalau apa yang aku suruh dekat kau pon kau ikut . pleasee ? jadi adil . im tired . saya sudah penat . anyway segala berubahan kau seriously aku hargai , terima kasih sayang . walaupon tak sedikit tak banyak aku hargai sangat sangat . aku sayang kau -.- . tenggssss . dua tiga hari ni entah kenapa bila call kita seronok beriang ketawa kan . walaupon jam dah pukul 3 atau 4 pagi . sekurang kurangnya adalah pengubat rindu dihati ni .
waiz kata nak datang rumah hari ni seroiusly im happy . aku dah buad air dah fikir nak masak apa kalau dia datang nanti . saya tunggu awak . pintu rumah terbuka luas untuk awak . again terima kasih atas segalanya sayang (;

 kau kuad ! kau hebat ! sieda tahu kau boleh buat 
tertera namamu yang membuktikan i love you 


wife kun :
SahidaRahman







Daisypath Anniversary tickers